Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

11 feb. 2013

Hallglädje.

Etsy är ett superbt ställe för att hitta egensinniga, fina grejer till ofta helt fantastiskt bra priser. Prints och posters skulle en kunna beställa så att det täckte väggarna till en villa om typ 800 kvadrat, men jag har fått begränsa mej än så länge. Vi får väl se; när vi slår till på ett storslaget slott så kanske jag shoppar loss vildare, men hittills har jag nöjt mej med några tavlor som hänger över soffan och på andra håll i vardagsrummet, plus lite blandat småplock, som exempelvis vårt hallgodis.

Jag är hiskeligt svag för 1) miniatyrgrejer, 2) masseffekter av att ha många av samma miniatyrgrejer, och 3) placering av miniatyrgrejer i en geometrisk stilig form i rader. Så när jag hittade de ljuvliga småporträtten från behappynow slog jag till direkt. De pryder numera den trista dörren till källartrappan i hallen. De är så personligt roliga och fina!


2 kommentarer:

  1. Du måste hjälpa mig, jag hittar inte på Etsy, som en nål i en höstack för mig. Den enda gången jag hittar är via bloggar som tipsar. Du har ju fantastiska etsytalanger!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om andan faller på kanske jag knåpar ihop en guide!

      Radera