Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

8 okt. 2012

Bad- och tvättglädje

För drygt ett år sedan var vår källare ett enda sammelsurium av byggdamm och bös. Vi hackade och pustade och rev och slet. Väggar skulle rivas och nya konstrueras på andra ställen, och ett vitt och nytt badrum skulle trollas fram där det förut bara fanns ett halvhjärtat grönmålat betonggolv och en tvättmaskin som stod och brummade i sin ensamhet. 

Men! 

Rätt vad det var och med hjälp av förfärligt duktiga hantverkare blev det riktigt snitsigt där nere. Det är trångt som tusan och nyttjat in i minsta kvadratcentimeter, men ganska fint. 

Golvvärmen i badrumsdelen är en succé, kanske inte främst för oss vuxna, utan för barn. Valter gillar att ligga och sprattla på en handduk med ryggen gosigt uppvärmd, och hans kusin Doris ser reglaget till värmen som en ytterst festlig leksak. Varje gång hon har varit här är värmen uppskruvad till max och badrummet ångande bastuhett. "Det är så myyyyysigt", säger Doris, och ler som bara hon kan. Och mostern nickar och myser med. Att neka den där systerdottern nåt ingår liksom inte i den här mosterns repertoar. Eventuellt måste jag tuffa till mej lite tills Valter börjar roas av sånt som kostar elräkning.



1 kommentar:

  1. Jag håller med Doris! Och som nybliven hemmafru kan jag inte annat än beundra denna fantastiskt snygga, praktiska och stora tvättstuga crossover spa.

    SvaraRadera