Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

29 okt. 2012

Tidernas festligaste kvinna?

Valter tycker att det är vansinnigt skojigt med udda ljud. Udda innebär sånt som inte är prat, men som ändå låter. Till exempel munprutt, pussljud, och - nysningar. Nysningar är formidabelt festliga.

Den här faiblessen för "Attjo!" har medfört att han och jag har arbetat fram en lek som går ut på att jag låtsasnyser, mycket naturtroget om jag får säga det själv, och Valter skrattar så att det kluckar.

Valters pappa är inte riktigt lika imponerad av showen. När han i går premiärbevittnade tillställningen såg han lätt skeptisk ut, höjde ögonbrynen och sade till Valter: "Ojojoj. Mamma är en riktig komiker."

Well, komiker eller inte, det kan man avgöra själv. Klippet betraktat som filmiskt verk är rätt värdelöst eftersom det är stört omöjligt att filma barnet utan att han blir så fascinerad av telefonen att all annan aktivitet avstannar. Dessutom verkar det bli ännu sopigare i överföringen till Blogger, och min brist på teknisk snillrikhet gör att jag inte har en aning om hur man kanske kan förfina. Men! I alla fall. I give you: Baby Giggles featuring Mama Sneeze.


1 kommentar:

  1. Lisa, jag tycker du ska ta det på turné. En given succe för åldrarna 0-1.

    SvaraRadera