Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

1 juli 2012

Broderiramar


Jag har haft en thing för broderiramar som väggdekoration ganska länge. På Etsy finns mängder av snitsiga varianter, men jag har liksom anat att även för en textilt obegåvad person borde just detta pyssel inte vara så knivigt att sno ihop själv. Och se! Det var det inte. Ramarna är till hälften nyinköpta på Stoff och Stil, och till hälften loppisfyndade av min fyndiga moder. Tygerna är Stig Lindbergs Lustgården och söta fat quarters från Stoff och Stil. Nu ska bara hushållets andra medlem övertygas om hur utmärkt fin den här lilla kollektionen skulle bli på sovrumsväggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar