Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

23 juli 2012

Hall(eluja)!


Jag gillar vår lilla hall. Framför allt gillar jag vår supersnitsiga tapet, Sandbergs Metropolis. Den går så finfint ihop med lilla teakbyrån som jag fyndade på Hisingens bästa loppis. Alltså bästa! Den ligger lite halvundanskuffat till, och priserna är banne mej nästan på Vänersnivå. Typ en loppisentusiasts urbana version av det hemliga kantarellstället.


På byrån står bland annat en tavla med fastighetsbeteckning som hängde i källartrappan, och som nog har hängt med huset ända från 1939 då det byggdes. Fin!


Jag fäktade efter en klassisk klädhängare ett bra tag, raidade Blocket och övervägde rätt långa resor för exemplar som ändå inte kändes optimala, men så! Nämnde jag fixeringen för min mor, som trollade fram en alldeles perfekt version ur sina oändliga lager.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar