Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

27 sep. 2012

Let's sit

Våra vardagsrumsstolar är så sjukt snygga. Och faktiskt galet sköna, min otalang för just bekvämlighet vad gäller möbler till trots. När vi hittade dem på Blocket kändes projektet först lite halvroddigt, de är ganska stora och vårt hus är minimalt, och de var smutsiga och dynorna slitna bortom begriplighet. Men en tapetserare och ett antal skurhinkar senare blev de alldeles alldeles underbara, och de utgör nu mitt enda alibi för att kunna påstå att vi är sådär chica så att vi blandar Ikea och designklassiker. För de är ju faktiskt klassiker, Saarinens tulip chairs



2 kommentarer:

  1. önskar att jag satt i en av dom åt fika med dig just nu!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Önskar jag också! Kaffet är strax klart!

    SvaraRadera