Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

8 nov. 2012

HEJ värld!

Det är jag som är Valter. För några veckor sedan lärde jag mej att rulla från rygg till mage. Mamma och pappa verkar tycka att jag är värsta snillet, och själv är jag är också rätt uppspelt. 

Det är faktiskt helfestligt, för den som inte har provat! Jag kan roa mej i närmare sju minuter med det här rullandet om någon rullar tillbaka mej med jämna mellanrum så att jag kan göra om det. Det är rekord i tid som jag nånsin har underhållit mej själv, påstår den där människan som hänger med mej om dagarna. Min mamma.

Hon är skojig på många sätt, men har inte riktigt fattat att det bara är underhållande till en viss gräns när en trettiofemåring stojar omkring och sjunger visor med lustiga röster och dansar steppdans. En sån tur att jag kom på hur den här rullkoden skulle knäckas.

Ha det fint! 

Mvh, Valter. (Noll jordsnurr, men fem och en halv stöddiga månader.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar