Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

3 jan. 2013

Ambitionsnivån.

Normalt sett (om en med normalt avser tiden innan barnet, fast det blir kanske lite märkligt i längden eftersom barnet ju verkar hänga kvar här?) är julkortstillverkning en av mina paradgrenar. Förr om åren har jag pysselutrustad satt mej att klippa, pillra, klistra, pricka och fiffa, för att arton timmar senare konstatera att inte heller detta år lyckades jag med föresatsen att vara effektiv i julkortsproduktionen. Det tar en jädrans tid att handtillverka typ trettio julkort, det kan jag säga er som eventuellt inte har engagerat er i aktiviteten, men det är ganska festligt. De första fem, i alla fall.

Hur som helst, barn är värsta superursäkten för att slippa själva tillverkningsfasen och beställa julkort. Pang bom, klart på tre minuter! Med fint motiv blev de inte så tokiga i alla fall.


2012 års variant, Valter i fem versioner. Enkelt, men svårslaget sött. Tycker hans fan club (a.k.a. mor och far) i alla fall.

2011 års upplaga var lite mer intrikat rent uppläggsmässigt. Jag kläckte toppenidén "vantar!" som tedde sej rätt simpel i teorin, men som alltid tjorvade det ihop sej lite senare i processen. Jag kan liksom inte sluta lägga till smådetaljer, det är en sjukdom. Men hur som helst. Vantarna blev bra, ett av mina favoritår rent julkortsmässigt faktiskt.


2 kommentarer:

  1. Tack för kortet! Det sitter nu på vår anslagstavla i väntan på att the real things ska anlända. Och då lovar jag att vi kommer ha vår och nästa koll på sommaren. Hälsa det till finaste Doris!

    Puss och Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag! Nu längtar vi. Även om själva flygresan känns som ett redigt riskprojekt, härregud. Men det är det värt! KRAM!!

      Radera