Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

19 jan. 2013

Summer: check.

Så här dags har väl alla en släng av sommarlängt, men få hittar uttryck för känslan så väl som min systerdotter, fyra år. Häromdagen satt hon mitt i vardagsrummet och spanade till synes lite planlöst omkring sej, och jag frågade vad hon gjorde. "Jag håller koll på sommaren!", svarade Doris, denna eldblomma och naturkraft till liten kvinna. Jag lämnar med varm hand kollen hos henne, för om nån lite snabbare skulle kunna mana fram en värmeglimt ur den här köldkoman, då skulle det tusan vara Doris.

2 kommentarer:

  1. Heja Doris, tyvärr dröjer det väl ett tag innan sommarvärmen är här, men vi går ju iallafall mot ljusare tider :)

    SvaraRadera