Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

20 juni 2012

Tack Valter!

Barn är värsta toppenalibit för att festa loss på detaljer som är snäppet för krimsiga och barnsliga för att funka på andra håll i hemmet, men som bara inte går att motstå.

Valter, du har ju så många fina förtjänster, men en som tilltalar din mors mer ytliga jag är din funktion som ursäkt för shopping. Och färgfrossa!


Fabulösa Ingela P Arrhenius står för de snitsigaste inslagen i ditt rum, som dockorna på skåpet. Tapeten är Isaks fina Nova Mist.


Din pyssliga moster har sytt fint kaninöverdrag till täcket.


Även lapptäcket som ligger på stolen till höger har mostern sytt. Vi gillar mostern, det gör vi verkligen.


Mer Ingela! Tallrikarna blir finaste tavlorna, köptes hos Mokkasin.

2 kommentarer:

  1. Vilket vansinnigt fint rum han har, Valter. Tur för honom att han har en mor med god smak och vett att skylla ifrån sig vad gäller shoppingen.
    Puss på dig, hoppas att vi lyckas ses i juli!
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Ja! Jag är helt säker på att V70n med kassettbandspelaren kommer att styra sej till Göteborg, med familjen inuti. Kramar!

    SvaraRadera