Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

10 juni 2012

Gatuloppis


I min systers hoods i Utby har en gatuloppis startats. I sköna Majorna finns föregångaren, men det här är en pigg och snärtig uppstickare. Dagens bästa fynd för min del var dock rätt loppisoanknutet och utgjordes av häng med vuxna människor. Min son är visserligen den mest bedårande lilla person en kan tänka sej, men när det gäller socialt och intellektuellt utbyte är han ännu lite begränsad. Ovan ses han förresten utövandes en av sina favoritaktiviteter, häng på förälders mage. 


Systerns fyndbord. Många stiliga fynd, men flest förfrågningar om pris fick nog äppelduken. Som inte var till salu.


På hemvägen höll vi varann i händerna, jag och Valter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar