Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

28 juni 2012

Pimpad trappa

Trädgårdsfantaster är vi knappast, vi som bor i det här huset. Vår trädgård var nog för x antal ägare sen en ganska prunkande och organiserad tillställning, men med åren har den blivit mer och mer vildvuxen och regnskogslik. Sen vi flyttade in har statusen sannerligen inte förbättrats. Vi gör sånt som verkar akut när alla andra gör det, för att verka åtminstone nästan kvalificerade för husägarskap. När grannarna går lös på gräsmatta eller häck gör vi detsamma och hoppas att ingen ska fatta att vi freestylear, och bara leker vuxna. Ibland rycker jag lite halvhjärtat i nån lian, men det är liksom svårt att gå vidare eftersom jag inte alltid ser skillnad på bra respektive dåliga grejer att ha i en trädgård. 

Lyckligtvis har jag en mamma som tycker att det är lite festligt med trädgårdsbestyr, och när hon senast var här röjde hon loss och hittade fantastiska doftpioner, dolda bakom och under diverse blandväxtlighet av ogrästyp. Några av dom fick hänga med in och pryda vår trappa. Fina!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar