Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

8 juni 2012

Lite annat

Ja kära nån. Inget är sej likt sen han kom in i våra liv för tre veckor sedan. Han är söt som en pralin, har ingen koll på nånting egentligen men styr våra liv fullständigt med sina små viftiga, knubbiga järnhänder. Och förvånansvärt välutvecklade lungor. Jag och hans pappa pratar just inte om nåt annat än hans varanden och göranden, vilka egentligen är rätt begränsade. Hur han ser ut som en förtjusande liten groda med de två hakorna staplade på varandra vid matstunderna. Hur det minimala ansiktet knölar ihop sej i missnöje när maten inte kommer fort nog. Hur han tokskelar ibland och verkar försöka titta på på sin egen näsa. Hur vi lyckades producera ett så sjusärdeles näpet barn.

Han är verkligen vansinnigt söt. Och liten. Liksom inte färdig för livet egentligen, samtidigt som jag inte på något sätt hade velat behålla honom på insidan längre än vad som nu blev fallet. Men som sagt, liten. Mer som en planta än en person, som någon uttryckte det. Eller som hans pappa sammanfattade läget: "Han är ju inte direkt någon stor personlighet". Well. Kanske ingen stor personlighet än. Rätt krävande. Inte så tillgiven. Osugen på att sova om nätterna. Men vansinnigt fin! Och vårt älskade barn.


2 kommentarer:

  1. Peter du är världens roligaste bebisförälder. världens bästa kommentar, inte så stor personlighet, ha hhaii

    Eller är det mitt liv som är lite torftigt då jag verkligen får fnissattack av din kommentar.

    Jag väljer det första.

    SvaraRadera
  2. Definitivt det första! Torftigt liv har du då rakt inte. Jag väljer också hellre att tro på att jag är gift med världens roligaste bebisförälder.

    SvaraRadera