Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

22 juni 2012

Hjärtsmälta

Valter firade sin första månad i frihet med att fyra av sina första fyrverkerier till leenden, och alltså: hjärtat smälter. Han ser oss, och verkar tycka att vi är okej. Bebislogiken för tjänster och gentjänster skiljer sej en del från vuxenlogiken. Bebislogiken ger att det är helt naturligt att ett leende och lite gurgelsnack motiverar månader av nattpassande och matande. Det finns ganska få, om ens några vuxna som jag på grund av ett fjuttigt leende skulle ge samma servicegrad till det priset.


Just här är han hemskt allvarlig, men så vansinnigt fin att jag knappt kan se mej mätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar