Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

18 juni 2012

Valters nya hus

Vi andra nöjer oss med det lilla hus som vi har införskaffat här på Hisingen, men v i s s a i familjen (vissa som väger fyra och ett halvt kilo, det är allt jag avslöjar) vill vara lite särskilda och ha ett alldeles eget hangout. Så visst! Här är Valters nya crib. Inköpt i fyndstaden framför andra: Väners! Det är helt otippat hur många av mina fynd som har sitt ursprung där.


Från en liten affär på gatan bakom biblioteket, om nu någon skulle få tokfeeling.

4 kommentarer:

  1. Åh! Det är så fint. Matchar herr snedkissare. Puss från utby

    SvaraRadera
  2. Ja goda tider, håller den trenden i sej finns det risk för kiss i hörnen av det fina huset.

    SvaraRadera
  3. Men hur ska tant Kina få plats hemma hos Valter när hon kommer på finbesök. Jag är dock ingen high maintance tant så jag nöjjer mig så gott med att titta in genom fönstret :)

    SvaraRadera
  4. Det tänkte han nog inte på! Blir ju svårt för honom att bjuda på kaffe när du sitter utanför. Vi återkommer om en lösning!

    SvaraRadera