Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

19 dec. 2012

Hyllar!

Hyllor är sjukt bra, särskilt för prylpersoner med små hus. Man kan titta på många bästagrejer samtidigt, och utan att det tar så hiskeligt mycket plats. Även i köket hade jag förstås velat ha en String, men i väntan på en sån agerar enklaste möjliga konstruktion från nåt byggvaruhus ersättare. 


Här finns till exempel bröllopspresentskopparna i bakgrunden till höger, ljuvliga Taika från Arabia, och pyttemuggar från Indiska som jag har haft i tusen år. Miniglasen med guld har jag loppfyndat. Den som gissar var vinner faktiskt inte ens ett pris.


Salt- och pepparkaren är troféer som jag fått från systern, så otroligt fina. Ofta finns varianter på dem i svartvitt, men se det är ju inte alls lika festligt. "Peppar sätter sprätt, om den används rätt", hävdar peppardamen. Klokt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar