Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

7 dec. 2012

Ljuskalas

Det finns nästan inget mer lättande än när höstjämmer övergår i advent och nästan jul. Exakt när det ska ske debatteras ofta, men för egen del skulle jag inte ha ett enda uns emot vare sej stjärnor eller ljus från och med tråkhöstens entré, när friska fräscha september övergår i rusktiden då hela världen täcks av den där tidstypiska, bruna lövsörjan.

Allt som spexar upp de hyfsat meningslösa månaderna oktober och november är jag för. Adventsljusstake kan jag dock vänta med, den är ju liksom lite tidsbunden. Vi har haft en ganska trist plåtsak till adventsljusstake i några år nu, så i år bestämde jag mej för ett pysselryck strax innan första advent. Fina papper hade jag redan, och utöver det behövdes bara några små klädnypor, klister och tejp. Förutom själva mässingsljusstakarna förstås, men de hade jag ju också.





2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk adventsljusstake! Det finns risk att jag snor den ideen nästa år ;)! God jul till hela familjen!
    / Erika Holgersson

    SvaraRadera
  2. Men tack Erika! Ser fram emot att se hur din blir! Hoppas ni har en finfin jultid.

    SvaraRadera