Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

25 dec. 2012

Julfrid

En kan säga så här, att vi har lite olika visioner vad gäller det optimalt julsmyckade huset, jag och min man. Jag ser i sann bloggaranda en dröm av honeycombs och hyacinter framför mej. Peter ser: tomtar. Helst ska det stå tomtar överallt. Varhelst det finns en pryllucka ser maken ett potentiellt tomtebo, och det finns liksom inget ställe som inte kan förgyllas av en liten nisse.
En kan således ganska enkelt räkna ut att julen inte enbart är en fridens högtid hemma hos oss, utan även en tid för förhandling. En tomte för en hyacint, så att säga.


Så här såg granen ut. Vad gällde smyckningen av den var vi rörande överens - more is more. Allt vi hittade i pyntväg östes på.


Och så här såg vi ut. Lätt prudentligt frikyrkolookandes, men men. God Jul säger vi, hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar