Om Solvändsgatan


Det här är en blogg som mest handlar om ett rätt minimalt hus på Hisingen och de personer som bor i det. I minihuset finns en liten Valter och en lite större Peter förutom jag, som heter Lisa. Jag gillar loppisfynd, avgudar rådjur i porslin, och rätt vad det är slår jag till på ett pysselprojekt.

11 dec. 2012

Med lampa!

Till sist! Kom den upp i taket, vardagsrumslampan som egentligen har funnits i huset i massor av månader. Men så hände det ena med det tredje och det var tricksigt att få den upphängd och en mycket liten person pockade plötsligt på sjukt mycket uppmärksamhet, och så blev det liksom aldrig av. Men plötsligt! 

Det är en Norm 06, som liksom en blomma iklädd krinolin fluffar till och gör rummet lite mjukare, tycker jag.

 

2 kommentarer:

  1. Åh så fint! Får mig att hata spottarna i taket som vi tvingas leva med här i US of A. Fina taklampor är nog en av meningarna med livet.

    SvaraRadera
  2. Sant! Kan ni inte ha en endaste liten taklampa i detta grandiosa land? Finns inte ALLT i USA? Fast det är klart, när jag tänker taklampa och USA kommer jag att tänka på en sån där i färgat glas med typ vindruvor på. Så go with the spots!

    SvaraRadera